31 March 2011

bila emosi melanda!!

Aku ni pelik...sesuatu yang aku nak aku akan usaha untuk daptkannya walau dengan apa cara sekalipun...kalau x dapat...wajib nightmare...setahun yg lalu masa baru jadi budak 'U' terjadi culture shock pada diri aku...padahal Terengganu je pon...nak kata Key Eyl jauh sekali...apa yang aku maksudkan ni lebih kurang cam masa kekecik ang x dapat makan pizza...bila da besar ang dapat makan pizza adakah ang akan selamber je makan pizza tu and tetap dengan gaya macho..padahal dalam hati masa tu rasa macam dah jakun sesangat dah...nak pegang garfu dengan pisau pun beriya mengalahkan ahli keparat korperat..macam la ang penah tengok ahli korperat makan macam mana...pelik la manusia ni(tengok orang buat kita pon sibuk je nak buat)..tapi untuk sesuatu perkara yang bagus ok je...dibenarkan...tapi kalau dah sampai tahap pelik..better x payah tiru la...

Panjang pulak intro aku ni...sebenarnya dua tiga menjak ni aku sedikit emosi...sebab tu entry asyik x masuk jer...takut nanti terlebih tulis plak...

Manusia ni oarang kata x lepas dari dugaan hidup...ada yang tabah,ada yang jadi gila,ada yang saggup bunih diri semata-mata x tahan dengan dugaan...contohnya macam kes bunuh diri sebab putus cinta...cuba kita  try kaji history orang-orang yg bunh diri ni...berapa kerap depa putus cinta..??seberapa cun dan macho kah aweks-aweks/balaks-balaks depa?disebabkan aku x berminat nak tengok video-video benda camni(sebab aku akan nightmare kalau tengok video kurang ajaq camni..cis!!mcam mana boleh jadi camtu?)..dalam hati aku ada kebun bunga tau walaupun aku brutal...so,aku x tau cun ke tak and macho ke x awek and balak depa 2?tai aku penah tengok sekali video bunuh diri...tu pun dari kawan aku...mamat 2 boleh tahan kacak walaupun dah biru tergantung kat atap umah dia tu...rupa orang kata market la...body ada ala-ala brad pitt...perfect!astaga...berdosa betol(please don't try this at school)..tapi sayang otak dia gelong agaknya...aweks yang ditunjukkan dalam video tu yang dikatakan sebagai aweks yang telah menyebabkan beliau frust tu nak banding dengan aku...aku lagi cun kot...sila refer foto di bawah...

Pendek kata rugilah orang-orang yang telah menzalimi diri mereka sendiri..padahal lelaki apa susah...aweks ramai lagi kat dunia ni...x luak pun(kalau ada yang luak x tau la kan...??)Bagi diri ang peluang...jangan nak skema sangat...sikit-sikit nak jiwang...rilex bro..chillax!!orang kata kumbang bukan sekor,bunga bukan sekuntum...(tapi bunga dan kumbang kebanyakannya sekarang banyak yang dirosakkan oleh nafsu sendiri)..apa yang lepas kita jadikan teladan dan anggaplah sebagai pemberian ikhlas...hehe...

Aku?Kadang-kadang aku emosi jugak bab-bab cintan cintun ni..sakit tu ada...tapi aku selalu ingatkan diri aku..hidup ni bukan macam drama romantik korea yang kita ketagih dok tengok tiap-tiap hari.hidup ni bukan mcm cita hindustan...hero sanggup redah ribut nak pi selamatkan awek dalam banjir(cita hindustan mana yang aku tengok ni?)...ok...sila abaikan...kalau aku jadi director...aku buat cita yg agak-agak logik sikit...nak muhong pon x pandai...apa daaa???bagi la payung ka?baju hujan ka?rakit pon jadi la..nama pon banjir...xdak self protection langsung...memang x masuk akal...tapi senang cita aku pun menangis jugak tengok cita x logik ni...hahaha....

Apa susah...korang ada otak...pikir la sendiri...benda mudah je...cinta ni kat mak bapak boleh la nak beriya...sebab hampa x pyah risau nk clash ka apa...relax ja...seingat aku mak aku x penah mintak clash ngn aku semata-mata aku kata..."mak,kari ikan harini tawaq la..."...sebab bapak aku yang masak kari 2...bapak aku pun x penah mintak clash ngn aku sebab aku cakap.."abah,seurat uban ni nak sepuluh ringgit"...sebab bapak aku dah tidoq masa aku dok cabut uban 2...hahah...tapi tgok la budaya cinta sekarang ni...I cakap suruh you touch up muka you sikit pun you nak marah...you ni x best la...I nak cari awek lain la...kita putus...(kita tegur nak bagi dia nmpak lawa.Xla rasa malu nak bawak naik Lamborghini...kalau lelaki pulak.."Baby rasa Darling nampak lebih cute kalau buat rambut pacak sikit pastu pi buat facial treatment.."...tak memasal je sentap hati si balak tu..kita nak tegur bagi dia nmpak kacak baru boleh tanding Fahrin Ahmad..benda macam tu pun boleh jadi hal besar...apa la sangat...??

p/s : It's a life cycle dude...selagi boleh pkir...hampa pikir la masak-masak...kalau aku, aku pi layan main masak-masak(pondok-pondok) ngn adik aku lagi best...

No comments:

Post a Comment

mai ler komen ckit...~~