15 April 2011

aku insan biasa...

emm....x tau macam mana nak mula..mood aku jadi macam-macam sejak kebelakangan ni...aku ada masalah besar...tapi aku selalu sembunyikan masalah tu dan selalu menafikan masalah tu ada dalam diri aku dengan membuatkan diri aku happy...bila fikir balik aku pun ada hak dalam hidup aku tapi kenapa aku biarkan orang lain jadi punca hak aku tu x terbayar...kalau orang buat aku sakit hati aku rasa aku ada hak nak bersabar dan marah...tapi kenapa aku pilih bersabar dan pendam benda tu...kalau orang pukul aku, aku rasa aku ada hak nak bersabar atau pukul dia balik...tapi aku simpan penumbuk aku tu walaupun sebenarnya aku x pernah bagi penumbuk kat orang...entah kenapa aku rasa hak aku dicabul oleh diri aku sendiri...ke aku  ni ego sebenarnya...??

Boleh ke kita sebagai manusia biasa bersabar je bila dah terlalu banyak kita bersabar dengan benda yang sama,masalah yang sama, orang yang sama??boleh ke macam tu..??kalau boleh tolong bagi pendapat...
sebab aku x perfect untuk jadi baik selalu...aku x perfect untuk buat orang happy je...aku manusia biasa jugak...ada rasa sedih.ada rasa marah.ada time moody..tapi kenaa aku asyik kena layan orang punya moody jer...aku xde hak ke nak rasa semua tu atau aku cuma ada hak untuk jaga sema tu dari berlaku...

Mungkin Allah nak bagi pahala besar kat aku sebab aku buat orang happy walaupun hati aku tengah sakit...aku percaya ada hikmah yang Allah akan bagi kat aku kalau x di dunia di akhirat nanti...Insyaallah....Bila kita buat baik kat orang,orang akan sentiasa ingat kita dan akan sentiasa berdoa untuk kita walaupun kita dah hancur kat dalam tanah..aku selalu percaya benda ni...aku nak macam ni...aku nak jadi manusia yang selalu menbahagiakan orang lain...

Ya Allah izinkan aku untuk membahagiakan insan-insan disekelilingku...walaupun hatiku terluka...tetapkanlah aku dalam kesabaran dan keimanan..semoga ada ganjaran yang akan Engkau berikan untuk setiap kesabaran itu...

p/s : mood aku tengah sedih time ni...sori kalau entry aku merapu...

No comments:

Post a Comment

mai ler komen ckit...~~